tisdag 19 mars 2013

Min potatisscen




Hej!
Under dessa 8 veckor har jag arbetat på min scen. Min scen föreställer tre potatisar - en mamma, en son och en dotter. Sonen och dottern leker, medan mamman tittar på naturen. Bredvid dessa potatisar står en stor flugsvamp, men som i min värld inte är giftig.
Jag vet egentligen inte varifrån jag fick idén att göra potatisar, men dom ser så glada ut. Jag vill att personer som ser min scen ska le.
Det var kul att göra scenen, men svårt. Det var svårt att i början såga ut figurerna med en elektrisk kontursåg, men jag vande mig snart. Sedan var det också svårt att skruva ihop scenen, det krävde tålamod, men jag fick hjälp av en kompis. Jag lärde mig att såga, och att borra med borrmaskin. Det var lätt när man väl hade vant sig. ;)

Hälsningar,
JAG! :D